بهترین جاذبه‌های گردشگری در گرجستان

همیشه یک حس مرموز، ماجراجویانه و جذب‌کننده در مورد بازدید از مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده وجود دارد! باروبندیل خود را جمع کنید، در  تور گرجستان  شرکت کنید و به گرجستان سفر کنید. گرجستان، کشوری جادویی بین کوه‌های باشکوه قفقاز و دریای سیاه، همراه با شهرهای جذاب، غذاهای و نوشیدنی‌های خوشمزه، مکان‌های تاریخی برجسته، کلیساها و صومعه‌های زیبا.

در گرجستان بی‌نهایت کار برای انجام دادن و بی‌نهایت جا برای دیدن وجود دارد. در اینجا فهرستی از برخی از جاذبه‌های توریستی خیره‌کننده در گرجستان آورده‌ایم که نباید از دست بدهید.

در این مقاله سعی داریم شما را با مناطق دیدنی و جذاب گرجستان آشنا کنیم. پس همراه ما یاشید تا با این کشور تاریخی فوق العاده آشنا شوید.

قلعه ناریکالا (Narikala)

هنگام تصمیم‌گیری در مورد جاذبه‌های توریستی اصلی گرجستان، قلعه نارکال یکی از اولین‌هایی است که به ذهن می‌آید. قلعه ناریکالا، یک قلعه مشهور قرن چهارمی واقع در تفلیس است. این قلعه که توسط ایرانیان ساخته شده، منظره‌ای بی‌نظیر از تفلیس قدیمی و رودخانه متکواری یا کورا (Mtkvari) دارد.

کوه کازبک (Kazbek)

از جاذبه‌های مشهور گرجستان، کوه کازبک است که نمی‌توان از آن اجتناب کرد؛ به خصوص اگر به پیاده‌روی علاقه‌مندید و می‌خواهید غرق در مناظر زیبای کوهستانی گرجستان شوید. کوه کازبک، بخشی از کوه‌های قفقاز و یکی از مرتفع‌ترین کوه‌های منطقه است و مناظر پانورامای نفس‌گیری برای مسافران و کوه‌نوردان فراهم می‌کند.

شهر سنگی اوپلیستسیخه  (Uplistsikhe)

یکی از مکان‌های منحصر به‌ فرد در گرجستان، اوپلیستیخه، یکی از شگفت‌انگیزترین شهر‌های غاری کشور است. با وارد شدن به این شهر که همچنین قدیمی‌ترین مجموعه غارهای طبیعی گرجستان هم هست، احساس کاشفی را خواهید داشت که از درحال کشف سرداب‌ها، نوتل‌ها، قربانگاه‌های خیره‌کننده و خیلی چیزهای دیگر است.

کلیسای تثلیث گرگتی (Gergeti)

در حالی که دارید برنامه سفر به گرجستان را می‌ریزید، فراموش نکنید که بازدید از کلیسای تثلیث گرگتی را هم به فهرست‌تان اضافه کنید.

 این کلیسا بر خلاف کلیساهای دیگر که قبلا ممکن است دیده باشید، به طور خیره‌کننده‌ای در بالای تپه، زیر کوهستان قازبگی (Kazbegi) در ارتفاع 2160 متری بالاتر از سطح دریا جای گرفته است! کلیسا در قرن چهاردهم ساخته شده و یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان است.

متسختا (Mtskheta)

تا زمانی که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان به نام متیختا را ندیده باشید، در واقع هنوز روح گرجستان را ندیده‌اید. متسختا به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و قلب معنوی گرجستان محسوب می‌شود.

متسختا مانند برگی از تاریخ است و مکان‌های برجسته تاریخی فوق‌العاده‌ای مانند صومعه جواری (Jvari Monatery)، صومعه سنت نینو (St Nino)، قلعه آرمازی (Armazi)، و همچنین کلیساهای خیره‌کننده دیگری مانند کلیسای جامع اسوِتیتس خُوِلی (Svetitskhoveli) را در خود جای داده است. متسختا قطعا یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در گرجستان است.

تفلیس

غیر ممکن است که شهر تفلیس در فهرست اماکن گردشگری گرجستان وجود نداشته باشد. تفلیس، یکی از جواهر‌های گرجستان است، که تاریخچه، فرهنگ و معماری کشور را به نمایش می‌گذارد.

تفلیس، پایتخت گرجستان، جادویی خیالی از زیرساخت‌های مدرن، همراه با کوچه‌پس‌کوچه‌های پر رمزوراز، حیاط‌ها و خانه‌های روستایی زیبا است. با وجود بازارهای عجیب‌وغریب، قلعه‌های باستانی یا کلیساهای پرجمعیت، در تفلیس همیشه جایی برای دیدن وجود دارد.

باتومی

در باتومی، شهر مجلل ساحلی گرجستان، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اگر قصد بازدید از این شهر پر جنب و جوش ساحلی را دارید، جاذبه‌های زیادی وجود دارد که باید آنها را ببینید، از مغازه‌ها و رستوران‌ها و کافه‌های دریائی گرفته تا ساحل شنی منحصربه‌فرد آن. باتومی قطعا یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی گرجستان است.

واردزیا (Vardzia)

هیچ چیزی بهتر از گذراندن یک روز فوق‌العاده در کوه‌های گرجستان نیست! واردزیا هم یکی دیگر از جاذبه‌های مهم گردشگری در گرجستان است؛ یک  صومعه قرن دوازدهمی یا شهر غاری در دل کوه‌های گرجستان.

با یک تپه ‌نوری ۳۰ دقیقه‌ای می‌توانید به صومعه‌ واردزیا دسترسی پیدا کنید، صومعه ای که شبکه‌ای از تونل‌ها و اتاق‌های مرموز در دل کوه اِروشلی (Erusheli) است. اگر به تاریخ و کمی ماجراجویی علاقه دارید، این صومعه را از دست ندهید.

در مقاله های بعد نیز همراه ما باشید تا زیما سفر پارس شما را با  تور گرجستان  و جاذبه های فوق العاده این کشور زیبا آشنا کند.

 


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 351
برچسب ها : تور باتومی , تور گرجستان, تور تفلیس,

تاريخ : شنبه 30 دی 1396 | 12:05 | نویسنده : زیما سفر پارس |

به آنتالیا خوش آمدید

همراه شما هستیم با تور آنتالیا و آشنایی با این شهر جذاب ساحلی

آنتالیا که زمانی به عنوان دروازه‌ سواحل مدیترانه‌ای ترکیه دیده میشد، امروزه خودش به یک مقصد توریستی تبدیل شده است. بزرگترین شهر ترکیه در منطقه ساحل غربی مدیترانه که در خلیج آنتالیا واقع شده، هم زیبایی کلاسیک دارد و هم شیک و مدرن است. در مرکز این شهر، منطقه قدیمی شهر به نام کاله‌ایچی (به معنی داخل قلعه) به خوبی حفظ شده و منازل بازسازی‌شده سبک عثمانی در کوچه پس کوچه‌های تودرتوی آن، فضای آن دوران را یادآور می‌شود. شهر قدیمی در اطراف یک بندر پر زرق و برق دوران عثمانی با چشم‌اندازی از کوه‌های آبی‌رنگ قرار گرفته است. خارج از مرکز شهر، دو ساحل و یکی از بهترین موزه‌های ترکیه قابل دسترس است.

منطقه آنتالیا که یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در جهان است، با توسعه مستمر و روزافزون، آینده درخشانی دارد. هرساله ده‌ها هتل جدید و مجلل افتتاح می‌شوند و با معماری، تجهیزات و تنوع خدمات خود، بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. مزیت اصلی آنتالیا وجود تنوع گسترده‌ای از استراحتگاه‌های مختلف است: مشخصه کِمِر (Kemer) کوه‌های جنگلی است؛ لارا، آلانیا و بِلِک (Belek) سواحل شنی فوق‌العاده‌ای دارند؛ و ساید (Side) پر است از چشم اندازهای نفس‌گیر.

تاریخچه

منطقه‌ای که آنتالیا در آن واقع شده است، مرکز همه پدیده‌های عرفانی و یکی از مهم‌ترین شهرهای امپراتوری روم بوده است. این منطقه نه تنها تحت تاثیر فرهنگ رومیان بوده، بلکه می‌تواند ردی از فرهنگ و زندگی یونانیان، قبرسی‌ها، عثمانی‌ها، قفقازی‌ها و چند کشور از حوزه بالکان نیز مشاهده کرد. در زمان امپراتوری بیزانس، آنتالیا یک بندر مهم بوده است. در دهه 1980، آنتالیا تبدیل به ساحل مدیترانه‌ای ترکیه شد و هر ساله پذیرای بیش از 10 میلیون گردشگر.

تعجبی ندارد که هجوم همیشگی توریست‌ها، این منطقه را به داشتن هتل‌های مجلل، مجتمع‌های ورزشی، بارها و فروشگاه‌های لوکس شهره کرده است. دریای گرم مدیترانه، کوه‌های تائوروس (Taurus) ،خورشید تابناک، غذاهای متنوع ترکی، نوشیدنی‌های محلی، سرگرمی‌ها (شب‌های موسیقی محلی ترکی)، حمام‌های ترکی، ماساژ ترکی، رفتینگ در رودخانه‌های بین کوه‌ها و بسیاری دیگر، همگی تعطیلات به یادماندنی در آنتالیا برای شما رغم می‌زند. این منطقه از ترکیه در محیط‌های طبیعی و مناطق توریستی خالی از سکنه است.

آنتالیا جدا از خدمات گردشگری، در زمینه کشاورزی و تولید پنبه، گل، مرکبات، موز و زیتون نیز قوی است. ۶۵ درصد از میوه‌ها و سبزیجات تولید شده به دلیل تقاضای بالا در فصل گردشگی در همین منطقه می‌ماند.

جمعیت

با این‌جال شهر آنتالیا فقط شهر هتل‌ها و سواحل نیست، و نزدیک به یک میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند؛ که با توجه به توسعه روزافزون شهر، این تعداد همچنان در حال افزایش است. در آنتالیا همچنین ۳۰۰٫۰۰۰ دانشجو وجود دارد که به دانشگاه آکدنیز (Akdeniz) می‌روند. سیستم حمل‌ونقل عمومی در آنتالیا بسیار توسعه‌یافته است و تعداد زیادی اتوبوس و تراموا در بخش خصوصی دارد.

اماکن دیدنی آنتالیا

اماکن دیدنی زیادی در آنتالیا وجود دارد که همه را در یک روز می توان دید. ترمسوس (Termessos) در شهر باستانی در جاده کوه‌های تائوروس قرار دارد. پرگا (Perga) ۱۷ کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد. آسپندوس (Aspendos) در فاصله ۴۰ کیلومتری از شهر واقع شده است. و ساید هم در کیلومتر ۸۰ جاده آنالیا است. اگر سفر جاده‌ای به کِمِر داشته باشید، از کنار فاسلیس (Phacelis)، یک شهر باستانی دیگر که در خط ساحلی مدیترانه قرار دارد، عبور خواهید کرد. همچنین می‌توانید از مناظر طبیعی همچون دودِن (Düden)، کورشونولو (Kurşunlu) و آبشارهای ماناگوات (Managvat) دیدن کنید، جاهایی که در یک روز گرم تابستانی بسیار لذت‌بخش خواهند بود.

اکثر روزهای سال در آنتالیا آفتابی هستند (۳۰۰ روز در سال)، به همین دلیل فصل شنا از اردیبهشت تا آبان ادامه دارد. درواقع آنتالیا یک شهر همیشه تابستانی است.

امیدواریم شما را با شهر آنتالیا و تور آنتالیا بیشتر آشنا کرده باشیم.

منتظر سایر مقاله های زیما سفر پارس درباره تور آنتالیا باشید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 363
برچسب ها : تور آنتالیا,

تاريخ : سه شنبه 26 دی 1396 | 21:09 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور مشهد

با تور مشهد  آشنا می شویم. می خواهیم به بررسی این شهر بپردازیم تا با شرکت در تور مشهد، با دانش و آگاهی قبلی، با آمادگی بهتر وارد این شهر تاریخی و مذهبی شویم. تا تور خاطره انگیزی داشته باشیم.
شهر مشهد، مرکز استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران است. این شهر در دره رودخانه کشف‌رود در ارتفاع حدود 1000 متر واقع شده است. از آنجایی که این شهر محل دفن علی‌ابن‌موسی‌الرضا، امام هشتم شیعان نیز هست، یکی از اماکن زیارتی بسیار مهم در ایران محسوب می‌شود. همچنین، مشهد شرقی‌ترین و بزرگ‌ترین استان ایران است، و مرکزی برای تجارت با کشورهای همسایه شرقی محسوب می‌شود.
مشهد بعد از تهران، پرجمعیت ترین شهر ایران است. توریست‌ها و زائران نیز هر روزه به این تعداد می‌افزایند.

موقعیت شهر مشهد

مشهد در دره بین دو کوه، دره رودخانه کشف‌رود واقع شده است. درست مانند اکثر شهرهایی که در دره‌های بین دو کوه واقع هستند، دسترسی به لایه‌های آبخیز زیرزمینی از طریق یک سری کانال‌ها (قنات) که به سمت پایین دامنه‌های کوه حفاری شده‌اند امکان‌پذیر می‌باشد. این منطقه بسیار زلزله خیز بوده و فعالیت‌های لرزه‌ای در مناطق دور افتاده مانند قائن در سال ۱۳۷۵ و بم در سال ۱۳۸۶ نیز در مشهد ثبت شده است.
این شهر تقریبا به شکل یک دایره است، به‌این‌ترتیب که ساختمان‌های مذهبی و بناهای تاریخی در مرکز قرار دارند و خیابان‌ها به صورت شعاع دایره به بیرون کشیده شده و حدود 12 محله، مانند ملک‌آباد، سجاد، شهرک آزادی، کوی امام رضا و سیس‌آباد را تشکیل می‌دهند. تفاوت مشهد با دیگر شهرهای ایران نه فقط در وجود حرم امام رضاست، بلکه بازار این شهر، مرکز زندگی شهری را بنا کرده است. قبل از احیای منطقه حرم در اواسط دهه ۱۳۴۸، این مجتمع در واقع یک شهرک درون یک شهر دیگر بود؛ چیزی تقریبا مانند شهر ممنوعه در پکن قبل از فروپاشی سلسله چینگ در سال 1911. مساجد، حیاط‌ها، مناطقی برای بست نشستن، حوزه‌های علمیه، کاروانسراها و بازارها به طور جمعی حرم مقدس را تشکیل می‌دادند.
در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیستم‌ویکم، شهر به یک کلان شهر بزرگ تبدیل شد و مذهب هم همچنان نقش مهمی در توسعه آن ایفا کرد. ارازی حرم چنان گسترش پیدا کرد که درست قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷یک پروژه بازسازی شهری برای مدیریت آن آغاز شد و بیش از سه چهارم زمین‌های موجود، متعلق به حرم بود.

آب‌ و هوا

مشهد دارای اقلیم نیمه خشک است. هوا در زمستان‌ها خنک و سرد، بهار و پاییز ملایم و تابستان‌ها گرم است.

جمعیت‌شناسی

مشهد یک شهر چند ملیتی است و ساکنان آن شامل اقوامی همچون فارس‌ها، بلوچ‌ها، ترکمن‌ها، ازبک‌ها، تاجیک‌ها، کردها و لرهاست. گروه‌های قومی غالب عبارتند از فارس‌ها، ترکمن‌ها و کردها.

اقتصاد

تولید و تجارت

صنایع اصلی مشهد عبارتند از: گاز طبیعی و صنایع سبک صنعتی مانند پردازش مواد غذایی و تولید پارچه، فرش، دریچه، لوله، اتصالات، آب گرم‌کن، کولر و سرامیک.
تجارت در مشهد بر روی محصولات کشاورزی و دامی مانند میوه‌ها، آجیل و پشم متمرکز است. اهمیت تجارت ایران با افغانستان، هند، پاکستان، چین و کشورهای آسیای میانه روزبه‌روز درحال افزایش است و برخی از این تجارت‌ها از طریق مشهد، یکی از چند شهر بزرگ ایران که در نزدیکی مرز شرقی قرار دارند هدایت می‌شوند. مشهد برق، گاز، مواد معدنی، دام، پارچه‌های پنبه‌ای و کتان، زعفران، غلات، چغندرقند، سیمان و مواد ساختمانی نیز صادر می‌کند.

گردشگری

گردشگری برای زیارت حرم علی‌ابن‌موسی‌الرضا بخش مهمی از اقتصاد مشهد را تشکیل می‌دهد. در سالهای دهه ۴۰ شمسی بازسازی حرم به جذب بازدیدکنندگان بیشتر کمک کرد. این شهر در حال حاضر پذیرای بیش از 10 میلیون گردشگر در سال است. و اقامت در این شهر نیز محدوده‌ای میان هاستل‌های ارزان ‌قیمت تا هتل‌های لوکس دارد.

حمل‌ونقل

طرح‌های توسعه زیربنایی، به طور قابل توجهی سیستم‌های جاده‌ای و راه‌آهن در مشهد را گسترش داده است. بزرگراه کمبرندی دور شهر نیز یکی از همین پروژه‌ها بوده است. این شهر توسط راه‌آهن با تهران و دیگر شهرهای ایران مانند بافق و سرخس متصل شده است و ارتباط راه‌آهن با هرات در افغانستان نیز در اوایل قرن بیست و یکم شروع به کار کرده است. مشهد همچنین ساخت‌وساز سیستم مترو را نیز آغاز کرده است که اولین خط آن در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد. فرودگاه این شهرستان نیز یکی از بزرگترین فرودگاه‌های کشور است و پروازهای داخلی به بسیاری از شهرهای ایران و مسیرهای بین المللی به اروپا، آسیا و خاورمیانه دارد.

فرهنگ

صحنه فرهنگی مشهد بسیار غنی است. در مرکز حرم زندگی مذهبی متمرکز است. زائران شیعه از سراسر ایران و بسیاری از کشورهای جهان برای ادای احترام به امام رضا به مشهد می‌آیند. همچنین در مشهد، یک مسجد جامع با شکوه نیز وجود دارد که ساخت آن به گوهرشاد، همسر حاکم تیموری، شاه‌رخ (۱۴۰۵-۱۴۴۷ میلادی) نسبت داده می‌شود. این شهر پارک‌ها، باغ‌وحش، موزه‌ها و کتابخانه‌های زیادی را در خود جای داده است. در خارج از مشهد، ابوالقاسم فردوسی، شاعر و نویسندۀ بی نظیر شاهنامه آرمیده است.

امیدواریم زیما سفر پارس توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره شهر مشهد تقدیم شما نماید.
زیما سفر پارس برگزار کننده  
تور مشهد  با بهترین کیفیت در بهترین هتل های مشهد می باشد.
همراه ما باشید ، منتظر مقاله های بعدی باشید درباره خاطرات و نظراتتون در مشهد برای ما بنویسید و از  
تور مشهد  ما 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 391
برچسب ها : تور مشهد,

تاريخ : سه شنبه 26 دی 1396 | 13:33 | نویسنده : زیما سفر پارس |

جاذبه های توریستی کیش، قنات و کاریز

اگر می خواهید از تور کیش استفاده کنید و سفری به این شهر فوق العاده داشته باشد، خالی از لطف نیست تا نگاهی به تاریخچه این شهر داشته باشیم.

پا گذاشتن در این سفر (تور کیش) و با علم به تاریخچه کیش می توانید از این تور بیشتر لذت ببرید و خاطرات خوبی برای خود و خانواده خود بسازید.

در این مقاله نگاهی اجمالی به قنات های کهن این شهر می کنیم و شما متغاضی های تور کیش و علاقمندان را با آن آشنا می کنیم.

سیستم‌های هیدرولیک در زیر زمین‌های کیش، یکی از شهرهای باستانی ایران

جزیره کیش در خلیج فارس، فقط برای تاریخ و معماری‌ اش شناخته شده نیست. این جزیره در واقع بیشتر توریستی است و مشخصه اصلی آن سواحل و مراکز خرید مجلل آن است. کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در خاورمیانه است، اما ظاهرا اکثر گردشگران آثار زیبای تاریخ معماری فارسی، یعنی کاریز کیش یا قنات کیش را نادیده می‌گیرند.

شهر زیرزمینی باور نکردنی در کیش

جزیره کیش، یک جزیره ساحلی در سواحل ایران است. بیشتر به عنوان یک مقصد توریستی شناخته شده است، اما مملو از تاریخ نیز هست. یکی از ویژگی‌های شگفت انگیز این جزیره، شهر زیرزمینی بزرگ آن است که مساحتی بالغ بر 10000 متر مربع بوده و از مجاری زیرزمینی (یا کاریز) ساخته شده است. گفته می‌شود که کاریز کیش حدود 2500 سال پیش توسط ساکنان شهر حریره ساخته شده است. این ساختار به منظور جمع‌آوری، تمیز کردن و ذخیره آب برای ساکنان جزیره ساخته شده بوده است. از آنجایی که جزیره در منطقه‌ای با آب و هوای خشک واقع شده است، این ساختار برای بقای آنها ضروری بوده است.

آب در ابتدا از چاه‌های متصل به هم در یک منطقه 14 کیلومتر مربعی جمع‌آوری میشده است. با استفاده از اصل فشار دیفرانسیل، آب از سطح استای آبِ داخل چاه‌ها به کاریز بالا می‌آمده است. سپس آب به یک فیلتر استوانه‌ای مرکزی هدایت میشده است. این استوانه با سه لایه مواد فیلتر پر بوده است. لایه بالایی آن ماسه مرجانی بوده که جامدات بزرگتر را از آب گرفته و اسید آب را خنثی می‌کرده است. لایه بعدی حاوی شن مرجانی با خاک رس بوده و این ماده جامدات کوچک‌تر را فیلتر می‌کرده است. آخرین لایه شامل مارن، نوع خاصی از خاک رس بوده که ریزترین  مواد جامد در آب را فیلتر می‌کرده است.

از آنجایی که «درجات مختلف» آب، موارد مصرفی مختلفی داشته، ساکنان کیش آبی را که از ارتفاع‌های مختلف استوانه فیلتر خارج می‌شده‌ را به صورت جداگانه جمع‌آوری می‌کرده‌اند. و چون بهترین کیفیت را آب قسمت پایین داشته ، از آن برای نوشیدن استفاده می‌شده است. از طرف دیگر، آبی که از اولین لایه فیلتر عبور می‌کرده، برای آبیاری مزارع کشاورزی مناسب بوده است. جالب‌تر اینکه حتی تونل‌های زیرزمینی نیز وجود داشته که قایق‌های کوچک می‌توانستند به آب سطح زیرین فیلتر دسترسی پیدا کرده و آب آشامیدنی را از پآن قسمت چاه جمع‌آوری کنند.

ساکنان این جزیره مدتها پیش کاریز کیش را رها و آن را فراموش کرده بودند. به علاوه، تکنولوژی‌های مدرن فرآیند تصفیه آب را بسیار کارآمدتر کرده‌اند و این به معنی منسوخ شدن سیستم باستانی است. در سال 1999، جزیره شروع به ساخت یک مجتمع خرید زیرزمینی کرد. این پروژه منجر به کشف دوباره کاریز شد. بانیان این پروژه به جای از بین بردن کاریز برای ایجاد فضای کافی برای مجموعه خرید، تصمیم گرفتند کاریز را به بخشی از جاذبه‌های توریستی تبدیل کنند.

دیواره‌های مرجانی باستانی سرتاسر کاریز به همان شکل دست نخورده باقی ماندند، اما تونل‌ها با ملات و سنگ‌های مدرن‌تر مرمت شدند. این ترکیب باستانی و مدرنیته، یک دنیای زیرزمینی منحصر به فرد ایجاد کرد. این ساختار باستانی به واسطه حضور مغازه‌ها و رستوران‌ها، سالن‌های سنتی، آمفی تئاتر و مراکز کنفرانس و حتی گالری‌های هنری، مدرن‌تر نیز شد. با این وجود، توسعه‌دهندگان، عملکرد باستانی کاریز را فراموش نکردند و کاریز بار دیگر نقش خود را به عنوان یک فیلتر آب اجرا می‌کند؛ اگر چه آب فیلتر شده عمدتا برای اهداف آبیاری استفاده می‌شود.

برای من به شخصه، مهمترین و برجسته‌ترین جنبه این اتفاق، این واقعیت است که سنت و مدرنیته می توانند در کنار یکدیگر هماهنگی داشته باشند. علاوه بر این، قدیم و جدید، بیشتر یکدیگر را تقویت می کنند تا اینکه بخواهند در مقابل یکدیگر قرار بگیرند. به نظر من این ترکیب گذشته و حال است که کاریز را این چنین منحصر به فرد می‌کند. در جامعه امروزی، ظاهرا این باور وجود دارد که به منظور پیشرفت، گذشته باید به طور کامل محو شود. با این حال، فراموش کردن گذشته یک مسیر خطرناک است. علاوه بر این، گاهی اوقات می توان گذشته و حال را در کنار یکدیگر داشت، بدون اینکه نیاز باشد حتما یکی از آن دو را انتخاب کنیم. به ویژه زمانی که هر دو عنصر مکمل هم هستند.

از تور کیش زیما سفر پارس استفاده کنید و از زیبای های فوق العاده کیش لذت ببرید.

تور کیش، قنات های کیش



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 456
برچسب ها :

تاريخ : يکشنبه 24 دی 1396 | 17:55 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور گوانجو چین و شناخت بهتر این شهر

می خواهیم به شهر گوانجو چین سفر کنیم و در این شهر تور داشته باشیم.

با شناخت بهتر و کامل تر از گوانجو از نظر چشم انداز، آب و هوا،  تولید و گردشگری، تجارت و امور مالی، حمل و نقل و زندگی فرهنگی مردمان این شهر می توانیم تور گوانجو را به خاطره انگیز ترین سفرمان تبدیل کنیم.

طی دو مقاله با عنوان " تور گوانجو و شناخت این شهر " به برسی اجمالی موضوع های بالا می پردازیم و شما را با این موارد که بسیار مهم هستند آشنا می کنیم. پس همراه ما باشید تا با خاطره انگیز ترین تور گوانجو آشنا شوید.

موقعیت جغرافیایی گوانجو، شهر گل ها

گوانجو، Kuang-chou، کانتون سنتی یا Kwangchow، مرکز استان گوانگدونگ شن در جنوب چین است. مرکز گوانجو در نزدیکی دلتای رودخانه مروارید (زو جیانگ) و بیش از 90 مایل (145 کیلومتر) از دریای چین جنوبی قرار دارد. از آنجا که موقعیت آن در نقطه تلاقی رودخانه های داخلی و دریایی است، آن مدت ها یکی از مراکز تجاری و بازرگانی چین به حساب می آید. این شهر از زمان شاهان قرن سوم میلادی به عنوان دروازه ای برای نفوذ خارجی خدمت کرده است و اولین بندر چینی بود که به طور منظم توسط تاجران اروپایی بازدید می گردید که آن را کانتون نامیده بودند. این شهر یک مرکز تاریخی برای یادگیری است.

چشم انداز گوانجو

موقعیت شهر گوانجو

گوانجو واقع در بخش جنوب غربی استان گوانگدونگ، مرکز منطقه ای در جنوب چین است. بخش عمده ای از گوانجو در شمال ساحل رودخانه پرل واقع شده است که قبل از دیدار با رودخانه دونگ (شرق) رودخانه Xi (غرب) و مرز شمالی دلتای رودخانه مروارید به جنوب را تشکیل می دهد.

گوانجوی قدیم یک شهر پر از خیابان های باریک و کوچه های پیچیده بود. یک برنامه مدرن سازی جدی در دهه های 1920 و 30 انجام شد که طی آن خیابان های وسیع ساخته شد، فاضلاب های مدرن معرفی شد، شهربازی هایی ساخته شد و برای فروشگاه های پیاده رو و پارک های متعدد ایجاد شد. سدهای جدیدی که در امتداد مروارید ساخته شده است، شهر را به سمت جنوب به سمت چارچوب کنونی خود گسترش داد

آب و هوا

دانش به آب و هوای یک منطقه برای برقرار کردن تور بسیار مهم است. گوانجو دارای آب و هوای موسمی (خشک و مرطوب) است که در جنوب شرقی چین مرسوم است. از ماه مه تا اوایل ماه اکتبر، فصل تابستان طولانی و گرم و مرطوب است. باد های جنوب و جنوب غربی اغلب همراه با گردبادهایی (سیکلون های گرمسیری) هستند که گاهی مخرب هستند.

شکفتن گل ها را می توان در طول سال در گوانجو دید، که باعث اتخاذ نام مستعار "شهر گل ها" (huacheng) توسط گوانجو شده است.

اقتصاد

تولید و گردشگری

از سال 1950، توسعه قابل توجهی در صنایع شهرستان به وجود آمد. تمرکز اولیه بر تولیدکنندگان نور مانند الکترونیک، پارچه، کاغذ روزنامه، غذاهای فرآوری شده و ترقه و وسایل آتش بازی بود. گیاهان کوچک نیز برای تولید کالاهای مصرفی توسعه یافته اند. با این حال، افزایش سرمایه گذاری در صنایع سنگین، از جمله تولید ماشین آلات، مواد شیمیایی (به ویژه پتروشیمی)، آهن و فولاد و سیمان و همچنین کشتی سازی؛ علاوه بر این، تولید خودرو به اهمیت تبدیل شده است. ارزش تولید کنندگان سنگین در حال حاضر بیش از صنایع سبک است. از اواخر دهه 1970، سرمایه گذاری های زیادی در منطقه گوانجو توسط خارجی ها در هنگ کنگ، ماکائو و تایوان انجام شده است. نتیجه این همه رشد این است که شهر تبدیل به یکی از مهمترین مجتمع های صنعتی جنوب چین شده است.

گوانجو به مناسب بسیاری از محصولات صنایع دستی خود، از جمله نقاشی های عاج، جواهرات، صنوبر، فن ها، چینی و چترهای کاغذی جشن می گیرد. این، همراه با غذاهای معروف شهر و بسیاری از موزه ها و دیگر جاذبه های فرهنگی، گوانجو را به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری چین تبدیل کرده است که سالانه بسیاری را برای جذب تور گوانجو به مکاشفه می اندازد. تلاش های قابل توجهی در جهت بهبود امکانات توریستی صورت گرفته است و گردشگری جزء مهمی از اقتصاد محلی بوده است.

سالانه تور های بسیاری به گوانجو صورت می گیرد که زیما سفر پارس نیز برگزار کننده تور گوانجو می باشد.

 به صفحه  تور گوانجو  بروید تا با تور های گوانجو زیما سفر پارس آشنا شوید. 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 394
برچسب ها : نور گوانجو , تور چین ,شناخت گوانجو,

تاريخ : شنبه 23 دی 1396 | 15:08 | نویسنده : زیما سفر پارس |